Enkla övningar att göra hemma för att komma i form - rumplyft för att jobba med ben, rumpa och magmuskler - TittaPaVideon.se
x
Genom att använda denna webplats accepterar du hur vi använder kakor (cookies) för att förbättra din upplevelse Läs mer Ok
x
Enkla övningar att göra hemma för…
Även om livet sätter dig på prov, försök fortsätta le Bondbönor är rika på fibrer och protein och kan dessutom stärka skelettet och skydda nervsystemet

Enkla övningar att göra hemma för att komma i form - rumplyft för att jobba med ben, rumpa och magmuskler

Av sofia
826
Advertisement

Den obligatoriska isoleringen och förbudet mot att röra sig fritt, ta promenader eller gå till gymmet leder för många människor världen över till ett allt starkare behov av att själv ta tag i situationen och börja träna  hemma. Om vi redan före coronaviruset väntade till måndag med att starta vår nya diet och helgen för att starta vårt träningsprogram, fulla av hopp för vår framtida kroppsbyggnad, har det nu blivit nästan avgörande att komma igång med lite lite gymnastik hemma. Om vi fastnar i denna isolering och låter latheten ta över, riskerar vi att gå upp i vikt och betala ett högt pris med vår hälsa, så varför inte utöva någon form av sport istället för att bara ligga och lata oss hemma på soffan? Antalet övningar som kan göras hemma är många och den vi vill tipsa dig om i den här artikeln är verkligen viktig för att stärka musklerna i benen och buken.

Rumplyft är en nästan fullständig övning, eftersom den tillåter dig att träna musklerna i benen, rumpan och magen samtidigt. Självklart skulle det vara idealiskt att integrera denna typ av övning i en komplett träningspass. Det är egentligen en mycket enkel övning och om den görs på rätt sätt kan den vara mycket effektivt ur olika synvinklar.

Liggande med ryggen på marken lämnar vi våra armar utsträckta längs med våra sidor och lyfter vårt bäcken med hjälp av benen och magen. Fötterna måste vara väl placerade på marken och knäna böjda. På det här sättet aktiverar du alla muskler både i ryggen och på magen. Vid rumplyft använder du både dina raka magmuskler och de sneda bukmusklerna. Att hålla din ställning i några sekunder eller minuter är idealiskt för en effektiv träning. Glöm aldrig att andas under träningen, att hålla andan kommer inte att hjälpa dig utan kommer tvärtom att göra dig mer trött snabbare.

Tags: SportMå braHälsa
Advertisement

Skriv en kommentar

Advertisement
Advertisement

Gillade du videon?

klicka "Gilla" för att hålla dig uppdaterad och inte miss de allra bästa videorna!

×

Jag är redan ett fan, tack