Två veckors rismeny - det här är hemligheten för att rena kroppen - TittaPaVideon.se
x
Genom att använda denna webplats accepterar du hur vi använder kakor (cookies) för att förbättra din upplevelse Läs mer Ok
x
Två veckors rismeny - det här är…
Utan vattenmelon är det inte sommar - här är några tips för att välja den perfekta melonen! Will Smiths son öppnar en restaurang som erbjuder gratis hälsosam mat för människor som har det svårt

Två veckors rismeny - det här är hemligheten för att rena kroppen

2.171
Advertisement

Ris är ett idealiskt livsmedel för att rena kroppen och främja viktminskning. Det har ett lågt kaloriinnehåll och är glutenfritt, så det passar också för de som lider av någon specifik allergi eller överkänslighet, det ger en känsla av mättnad och ökar vårt välbefinnande. Denna specifika diet varar i totalt 12 dagar, uppdelad i två olika faser. Under de första 3 dagarna sker en avgiftande verkan och under de resterande 9 börjar viktminskningen.

Under den första fasen äter man enbart ris. Syftet är att aktivera kroppens naturliga resurser och avgifta den. Undantagsvis kan man alternera med andra spannmål såsom korn, råg eller hirs för att det inte ska bli tjatigt. Till frukostserveras en söt riskräm med en halv tesked honung eller bär. Krämen gör du genom att mixa kokt ris.

Vid lunch är det kokt ris på menyn med lite extra jungfru olivolja och en frukt, medan det till middag blir rissoppa med kokta grönsaker. När den förberedande och renande fasen är avklarad kan du gå vidare till den som får dig att gå ner i vikt. Här består frukosten av ett glas mjölk med 3 riskakor med lite sylt, helst ekologiskt.

Längre fram på morgonen kan du ta en frukt som mellanmål. Till lunch en portion ris (80 gram), helst fullkorn, eller rispasta, med lite salt, kokta grönsaker och parmesanost i små mängder. För att variera kan du tillaga vitt kött (kyckling, kalkon) eller mager fisk (torsk exempelvis). Ungsbakad eller grillad utan fett.

image: Pixabay

På eftermiddagen kan du ta en frukt igen, medan du till middag kan välja mellan kokt ris med grönsaker, kött eller fisk. Alternativt, en svamprisotto med grönsaker eller räkor. Användningen av olja är alltid måttlig och maten tillagas uteslutande på grillen eller i ugnen utan att steka eller bränna den. Med detta system kommer dina fettreserver att påverkas, din ämnesomsättning att stimuleras och samtidigt hjälper det till med matsmältningen.

OBS! Vår artikel är endast i informationssyfte, vi vill inte ersätta och inte heller tillhandahålla medicinska lösningar som du alltid bör diskutera med din en expert.

Tags: MatPraktiskaHälsa
Advertisement

Skriv en kommentar

Advertisement
Advertisement

Gillade du videon?

klicka "Gilla" för att hålla dig uppdaterad och inte miss de allra bästa videorna!

×

Jag är redan ett fan, tack